A 9 makrobiotikus táplálkozási tanács gluténallergia esetén sokat segíthet azoknak, akiknek ez megkeseríti mindennapjait.

A gabonákra is alapuló makrobiotikus étrend, az ezt tartalmazó gabonafajták elhagyásával is sokféle egészséges megoldást kínál.

Ezzel a táplálkozással csökkenthető vagy megszüntethető a civilizációs betegségek kockázata, mint például az elhízás, emésztőrendszeri, mozgásszervi, szív és érrendszeri problémák, rák és a különböző allergiák (pl. gluténallergia).

Azonban sokan nem követik ezt a csak természetes alapanyagokon alapuló étkezési rendszert. És ha ilyenkor hirtelen kiderül, hogy valaki érintett ebben a betegségben, akkor egyszerre roppant sok dologra kell odafigyelnie.

Ezért a következőkben megosztok 9 olyan tanácsot, ami hozzájárulhat a jobb életminőséghez.

9 makrobiotikus táplálkozási tanács gluténallergia esetén 

1. Akik glutén érzékenyek, azoknál általában ez együtt jár azzal is, hogy tejtermékekre is allergiásak. Amennyiben teljes biztonsággal megszeretnék óvni az egészségüket feltétlenül kerüljék a különböző tejtermékeket. Tehát a jégkrémet, a joghurtot, a kefirt, a túrót, a tejfölt, a tejszínt, és a legveszélyesebbeket: a különböző sajtféléket (nem érdemes még kompromisszummal sem fogyasztani, hogy csak egy kicsit…). Számtalan finom, könnyen elkészíthető és tápláló étel létezik, amire át lehet helyezni a hangsúlyt a tejtermékek és a gluténtartalmú ételekről. Erről szól például az egyik online tanfolyamom is.

2. Mindig olvassuk el a feldolgozott termékek címkéjén, hogy mit tartalmaznak. Alaposan nézzük meg az E számokkal jelzett anyagokat, mert az E1400–E1450 közötti adalékanyagok például tartalmazhatnak glutént.

3.fizikai aktivitás javítja az oxigénáramlást, az anyagcserét, erősíti a vért, ezért menjünk rendszersen mozogni (he tehetjük, akkor a természetbe).

4. Kerüljük a gluténtartalmú savanyúságokat is: pl.a kovászos uborka

5. Manapság gyakran készítenek kuszkuszból, bulgurból nyári salátaféléket pirított olajos magvakkal és nyers zöldségek keverékéből. Mivel a kuszkusz és a bulgur búzából készül, ezért nem javasoltak gluténallergia esetén fogyasztani.

6. Nyáron különböző tésztasalátákat készítünk, aminek az alapja a főtt tészta. Ezekhez szintén nyers zöldségeket lehet keverni és ízesíteni. Ügyeljünk arra, hogy gluténmentes gabonákból készült tésztákból (rizstészta, kukoricatészta, kölestészta stb.) készítsük ezeket az ételeket.

7. Szintén ez vonatkozik a durum búzából készült tésztákra (pl. a savanyú káposztás tésztasaláta). E helyett szintén gluténmentes tésztát használjunk.

8. Gyakran szoktak a nyers salátára pirított kenyérkockát szórni. Ügyeljünk arra, hogy ez is gluténmentes kenyérből készített legyen.

Fontos tanács!

9. A több mint egy évtizedes táplálkozás területén szerzett tapasztalatom alapján egy igen fontos dolog vált számomra világossá. Akkor is érdemes az egészségünk érdekében mérsékelni a gluténtartalmú gabonák, főleg a finomított, fehér lisztjeikből készült sült lisztes termékek fogyasztását, ha nem vagyunk betegek.

Természetesen ezek a tanácsok nem helyettesítik az orvosi kezelést, ezek csak kiegészíthetik azt. Alkalmazásuknál mindenki vegye figyelembe az egyéni érzékenységét és állapotát.

A makrobiotikáról, és a gluténmentes makrobiotikus étrendről és életmódról részletesebben könyvemben olvashatsz.

Ha szeretnéd megtanulni, hogy miként állíts össze egy egészséges gluténmentes makrobiotikus étrendet, akkor kattints ide.

Ha tetszett blogbejegyzésem, nyugodtan kommentelj vagy oszd meg ismerőseiddel, de ha többet akarsz megtudni a makrobiotika tudományáról, akkor iratkozz fel hírlevelemre.

Share This