Az élő ételek a makrobiotikában azért olyan fontosak, mert ez határozza meg, hogy milyen természetes nyersanyagokat használunk fel az étrendben.

Nem csak aszerint válogatjuk őket, hogy milyen kedvező hatást fejtenek ki az emberi szervezetre. Lényeges az is, hogy „élő alapanyagokat” használjunk fel.

Mik azok az élő alapanyagok?

Azok, amelyek még képesek a növekedésre. Ha például az egész gabonaféléket, száraz babféléket vagy magokat nedves ruhába csavarva sötét helyre tesszük, bizonyos idő után kicsíráznak.

A gyümölcsök elültethetők és a magjaikból új növények nőnek. A gyökérzöldségek elültetve újra kihajtanak, a leveles zöldek szárát vízbe téve látjuk őket kinőlni. A fermentált (savanyított) ételekben pedig mikroszkopikus folyamatok zajlanak – élő enzimek virulnak.

Miért fontosak számunkra?

Amikor élő ételeket fogyasztunk, ezzel bevisszük a testünkbe ezek energiáját, ennek eredményeképpen pedig megváltozik a mi energiánk is. Hasznát vesszük az ételeink gyógyító energiájának az egyensúlyunk folyamatos karbantartásában. Az élő ételek energiája természetesen hasznosabb számunkra, mint az agyon feldolgozott, élettelen ipari termékeké. Az élő ételek energia kisugárzását egy Kirilian felvétel segítségével láthatóvá is tehetjük.

A már nem élő ételek a makrobiotikában, mint a hal, hús és tejtermékek, tartalmaznak még valamennyi energiát a főzéskor, de ez idővel egyre csökken. A feldolgozott termékekben is marad valamennyi, de sokkal kevesebb és tompábban, mint az élő alapanyagokban.

Élő alapanyagok

Az alábbi felsorolás nem teljes körű. Igyekezetem a hazánkban elérhetők közül is csak a fontosabbakat felsorolni. Természetesen fogyasztásuknál figyelembe kell venni mindenkinek az esetleges egyéni érzékenységet (pl. allergiát).

  • Egész gabonafélék
    • gluténmentes: barna rizs, köles, hajdina, csöves kukorica, cirok
    • gluténtartalmú gabonák: rozs, búza, árpa, zab
  • Szárított babfélék: lencse, csicseri borsó, azuki bab, mungó bab, lima bab, vese (vörös) bab, fehér bab, nagy szemű északi bab, fekete és sárga szójabab, zöld feles borsó
  • Zöldségfélék: leveles zöldek, gyökér zöldségek
  • Gyümölcsfélék: bogyós gyümölcsök, fán termő gyümölcsök (pl. alma, körte), földi gyümölcsök (pl. dinnyefélék)
  • Magok: szezámmag, napraforgómag, tökmag, lenmag
  • Diófélék: mandula, mogyoró, dió, földimogyoró, pekándió
  • Erjesztett ételek: ecetfélék, savanyúságok

Ha szeretnéd megtanulni, hogy miként állíts össze egy egészséges makrobiotikus étrendet, akkor kattints ide.

Ha tetszett blogbejegyzésem, nyugodtan kommentelj vagy oszd meg ismerőseiddel, de ha többet akarsz megtudni a makrobiotika tudományáról, akkor iratkozz fel hírlevelemre.

Share This