A gyömölcsök szerepe az egészséges makrobiotikus nyári étrendben

 

A makrobiotikus desszertek változatosan, ízletesen és egyszerűen elkészíthetők.

Nyári időszakban a makrobiotikában a desszertekhez természetes, helyben termesztett, többnyire az érésük időszakában járó gyümölcsöket használunk. Ezek roppant gyorsan elkészíthetők, könnyűek, táplálók és egészségesek.

Szabadon fogyaszthatók a nyári évszaknak, korunknak és állapotunknak megfelelően, hogy kielégítsék az édes íz iránti természetes vágyunkat.

A nyers gyümölcs biztonságos fogyasztását úgy tudom elérni – a teljesen egészségesek számára -, hogy sós vízben rövid ideig áztatom és megmosom. pl. szilva, szőlőszemek, körte, őszi barack, sárga barack, nektarin, ringló. A gyümölcs felületén szemmel nem látható esetlegesen panaszt okozó baktériumoktól így tudunk megszabadulni.

A nyers gyümölcs hűtő hatású és savasít. Akik speciális étrenden vannak felépülésükért a nyers gyümölcs nem javasolt. Legalább egy főzési művelet után (pl. kompót, blansírozás) fogyasztható mértékkel, és a megírt étrendnek megfelelő gyakorisággal.

A gyümölcsöket, desszerteket ebéd és vacsora között javasolt fogyasztani.

 

 

makrobiotika_gyumolcs_desszert_

Makrobiotikus gyümölcs desszert

 

 

Leggyorsabban elkészíthető nyári desszert féleségek

 

Néhány gyorsan és egyszerűen elkészíthető egészséges nyár makrobiotikus desszert:

  • az éppen érő gyümölcsöt csipet sóval, kicsi alma levében gyorsan megpároljuk és így kompótot készítünk.

 

  • 1 cm forrásban lévő csipet sós vízbe teszem a megmosott gyümölcsöket és 2 perc múlva zárjuk el a gázt, gyorsan blansírozzuk a gyümölcsöt. A vitamin benne marad és könnyebben emészthetők, mint a nyers cellulóz rostú gyümölcsök.

 

  • Egy csésze főtt rizshez (2,5 dl) adjunk 3 csésze gyümölcsöt (sárgabarack, őszi barack, szilva, körte, alma, ribizli, áfonya…). Kicsi juharszirupot vagy rizs szirupot adunk hozzá ízlés szerint egy csipet sóval, és gyümölcs rizst kapunk.

 

  • Gyümölcs öntettel töményebb, koncentráltabb állagot készítünk. Ezzel leönthetjük a gyümölcs rizst és a cukor nélküli lekváros palacsintát is, vagy használhatjuk ugyan ennél tölteléknek. Kicsi vízzel és egy csipet sóval felfőzzük az adott gyümölcsünket. Majd mixerrel pépesítjük, és ízlés szerint kicsi rizs szirupot/juhar szirupot és ha szükséges citrom levet adunk hozzá. Ezt le is tudjuk fagyasztani és így pompás fagylaltot kapunk. Tégelyekbe tesszük kis fapálcikával a közepén és mélyhűtőben lehűtjük.

 

Egészséges nyári makrobiotikus gyümölcsdesszertek

 

3 rendkívül finom és könnyen elkészíthető nyári desszertnek adom most meg a receptjét.

 

1. Grillezett nektarin

 

makrobiotika_grillezett_nektarin

Grillezett nektarin

 

Nyáron a szabadban sokan szeretnek grillezni. Gyümölcsöket talán kevesen szoktak, de ezek is igazi ínyencségek.

 

Hozzávalók:

4 nektarin

1 citrom leve

2 evőkanál olíva olaj

1 csipet só

1/4 csésze juharszirup (vagy rizs szirup) kb. majdnem egy deci

 

Elkészítés:

Egy kis keverőtálba beleteszem a citrom levet, az olíva olajat, a csipet sót.

Bedörzsölöm a nektarin minden oldalát az olíva olaj és citrom keverékével.

Majd beforgatom a félbe vágott nektarin mindegyik oldalát a juhar szirupba és 15 percig hagyom állni.

Grillezem serpenyőben, vagy a faszén feletti rácson mind a két oldalát. Tálalni melegen vagy szobahőmérsékleten lehet.

 

 

2. Görögdinnye jégkésa friss kakukkfűvel (4-6 személyre)

 

Hozzávalók:

– kimagozott görögdinnye (kb. 4 kg)

– 1 dl rizs szirup

– 1 evőkanál citrom leve

– csipet só

– egy mokkáskanál friss kakukkfű feldarabolva

 

Elkészítés:

A mixerbe simára turmixolom a dinnyét. Hozzá adok citrom levet és rizs szirupot, majd gyorsan összekeverem.

Ha ez meg van, akkor nagy mélyhűtő konténerbe teszem.

Adok hozzá a friss kakukkfüvet, elkeverem azt és lefagyasztom.

30 percenként amíg fagy, egy villával megkeverem a jégkását villával össze, majd hagyom amíg elkészül.

Fagylaltkanállal kiszedjük, tálaljuk, a tetejére pedig friss kakukkfüvet tehetünk díszítésként.

 

 

3. Grillezett sárgadinnye

 

makrobiotika_sargadinnye_recept

Grillezett sárgadinnye

 

A sárgadinnye egy különleges zamatú és illatú gyümölcs. Akik kedvelik számukra javaslom a grillezett formáját is.

 

Hozzávalók:

– Felszeletelt sárgadinnye kb. 3 cm-es vastagságban (héjával együtt)

– 2 evőkanál olíva olaj

– 1 csipet só

– 5 dkg darált mandula, vagy kisebb méretre darabolt mandula (ha valaki allergiás rá, akkor elhagyható)

– egy deci juharszirup (vagy rizs szirup)

 

Elkészítés:

Egy kis csipet sóval összekeverem az olíva olajat és bekenem a dinnye szeleteket.

Ezután beleforgatom mind a két oldalát a juhar/rizs szirupba és a darabolt mandulába.

Grillezem serpenyőben, vagy a faszén feletti rácson mind a két oldalát. Mint a grillezett nektarinnál, tálalni melegen vagy szobahőmérsékleten lehet.

 

Ha tetszett blogbejegyzésem, nyugodtan kommentelj vagy oszd meg ismerőseiddel, de ha többet akarsz megtudni a makrobiotikáról akkor iratkozz fel hírlevelemre.

Megosztani a képernyő jobb oldalán található közösségi média ikonokkal lehet.

Share This