A gyömölcsök szerepe az egészséges makrobiotikus nyári étrendben

 

A makrobiotikus desszertek változatosan, ízletesen és egyszerűen elkészíthetők.

Nyári időszakban a makrobiotikában a desszertekhez természetes, helyben termesztett, többnyire az érésük időszakában járó gyümölcsöket használunk. Ezek roppant gyorsan elkészíthetők, könnyűek, táplálók és egészségesek.

Szabadon fogyaszthatók a nyári évszaknak, korunknak és állapotunknak megfelelően, hogy kielégítsék az édes íz iránti természetes vágyunkat.

A nyers gyümölcs biztonságos fogyasztását úgy tudom elérni – a teljesen egészségesek számára -, hogy sós vízben rövid ideig áztatom és megmosom. pl. szilva, szőlőszemek, körte, őszi barack, sárga barack, nektarin, ringló. A gyümölcs felületén szemmel nem látható esetlegesen panaszt okozó baktériumoktól így tudunk megszabadulni.

A nyers gyümölcs hűtő hatású és savasít. Akik speciális étrenden vannak felépülésükért a nyers gyümölcs nem javasolt. Legalább egy főzési művelet után (pl. kompót, blansírozás) fogyasztható mértékkel, és a megírt étrendnek megfelelő gyakorisággal.

A gyümölcsöket, desszerteket ebéd és vacsora között javasolt fogyasztani.

 

 

makrobiotika_gyumolcs_desszert_

Makrobiotikus gyümölcs desszert

 

 

Leggyorsabban elkészíthető nyári desszert féleségek

 

Néhány gyorsan és egyszerűen elkészíthető egészséges nyár makrobiotikus desszert:

  • az éppen érő gyümölcsöt csipet sóval, kicsi alma levében gyorsan megpároljuk és így kompótot készítünk.

 

  • 1 cm forrásban lévő csipet sós vízbe teszem a megmosott gyümölcsöket és 2 perc múlva zárjuk el a gázt, gyorsan blansírozzuk a gyümölcsöt. A vitamin benne marad és könnyebben emészthetők, mint a nyers cellulóz rostú gyümölcsök.

 

  • Egy csésze főtt rizshez (2,5 dl) adjunk 3 csésze gyümölcsöt (sárgabarack, őszi barack, szilva, körte, alma, ribizli, áfonya…). Kicsi juharszirupot vagy rizs szirupot adunk hozzá ízlés szerint egy csipet sóval, és gyümölcs rizst kapunk.

 

  • Gyümölcs öntettel töményebb, koncentráltabb állagot készítünk. Ezzel leönthetjük a gyümölcs rizst és a cukor nélküli lekváros palacsintát is, vagy használhatjuk ugyan ennél tölteléknek. Kicsi vízzel és egy csipet sóval felfőzzük az adott gyümölcsünket. Majd mixerrel pépesítjük, és ízlés szerint kicsi rizs szirupot/juhar szirupot és ha szükséges citrom levet adunk hozzá. Ezt le is tudjuk fagyasztani és így pompás fagylaltot kapunk. Tégelyekbe tesszük kis fapálcikával a közepén és mélyhűtőben lehűtjük.

 

Egészséges nyári makrobiotikus gyümölcsdesszertek

 

3 rendkívül finom és könnyen elkészíthető nyári desszertnek adom most meg a receptjét.

 

1. Grillezett nektarin

 

makrobiotika_grillezett_nektarin

Grillezett nektarin

 

Nyáron a szabadban sokan szeretnek grillezni. Gyümölcsöket talán kevesen szoktak, de ezek is igazi ínyencségek.

 

Hozzávalók:

4 nektarin

1 citrom leve

2 evőkanál olíva olaj

1 csipet só

1/4 csésze juharszirup (vagy rizs szirup) kb. majdnem egy deci

 

Elkészítés:

Egy kis keverőtálba beleteszem a citrom levet, az olíva olajat, a csipet sót.

Bedörzsölöm a nektarin minden oldalát az olíva olaj és citrom keverékével.

Majd beforgatom a félbe vágott nektarin mindegyik oldalát a juhar szirupba és 15 percig hagyom állni.

Grillezem serpenyőben, vagy a faszén feletti rácson mind a két oldalát. Tálalni melegen vagy szobahőmérsékleten lehet.

 

 

2. Görögdinnye jégkésa friss kakukkfűvel (4-6 személyre)

 

Hozzávalók:

– kimagozott görögdinnye (kb. 4 kg)

– 1 dl rizs szirup

– 1 evőkanál citrom leve

– csipet só

– egy mokkáskanál friss kakukkfű feldarabolva

 

Elkészítés:

A mixerbe simára turmixolom a dinnyét. Hozzá adok citrom levet és rizs szirupot, majd gyorsan összekeverem.

Ha ez meg van, akkor nagy mélyhűtő konténerbe teszem.

Adok hozzá a friss kakukkfüvet, elkeverem azt és lefagyasztom.

30 percenként amíg fagy, egy villával megkeverem a jégkását villával össze, majd hagyom amíg elkészül.

Fagylaltkanállal kiszedjük, tálaljuk, a tetejére pedig friss kakukkfüvet tehetünk díszítésként.

 

 

3. Grillezett sárgadinnye

 

makrobiotika_sargadinnye_recept

Grillezett sárgadinnye

 

A sárgadinnye egy különleges zamatú és illatú gyümölcs. Akik kedvelik számukra javaslom a grillezett formáját is.

 

Hozzávalók:

– Felszeletelt sárgadinnye kb. 3 cm-es vastagságban (héjával együtt)

– 2 evőkanál olíva olaj

– 1 csipet só

– 5 dkg darált mandula, vagy kisebb méretre darabolt mandula (ha valaki allergiás rá, akkor elhagyható)

– egy deci juharszirup (vagy rizs szirup)

 

Elkészítés:

Egy kis csipet sóval összekeverem az olíva olajat és bekenem a dinnye szeleteket.

Ezután beleforgatom mind a két oldalát a juhar/rizs szirupba és a darabolt mandulába.

Grillezem serpenyőben, vagy a faszén feletti rácson mind a két oldalát. Mint a grillezett nektarinnál, tálalni melegen vagy szobahőmérsékleten lehet.

Ha szeretnéd megtanulni, hogy miként állíts össze egy egészséges makrobiotikus étrendet, akkor kattints ide.

Ha tetszett blogbejegyzésem, nyugodtan kommentelj vagy oszd meg ismerőseiddel, de ha többet akarsz megtudni a makrobiotikáról akkor iratkozz fel hírlevelemre.

Share This